Blisko sześciokilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 z Sosnowca do Mysłowic zostanie przebudowany. - GDDKiA ma zgodę Ministerstwa Infrastruktury na przebudowę S1 od wysokości stacji benzynowej Shell, niedaleko węzła z ulicą Lenartowicza, do wysokości wjazdu w strefę przemysłową! Mowa o 120 milionach złotych – mówi prezydent Sosnowca. - Oczekiwana przebudowa S1 staje się realna. Ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej planujemy jeszcze w tym półroczu – potwierdza GDDKiA w Katowicach.
Przygotowanie inwestycji planowane jest do 2023 roku. Roboty budowlane zaplanowano w latach 2024-2025. W ramach inwestycji rozbudowany zostanie odcinek o długości 5,85 km pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami, wraz z węzłem z ul. Lenartowicza w Sosnowcu. - Dziękuję wszystkim parlamentarzystom od lewa do prawa, którzy na naszą prośbę interweniowali i naciskali na Ministerstwo Infrastruktury – dodaje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
- Budowa i przebudowa skrzyżowań i łącznic drogi S1 z ul. Lenartowicza na skrzyżowania o ruchu okrężnym, wpłynie na poprawę płynności ruchu i bezpieczeństwo użytkowników drogi – mówi Marek Prusak, rzecznik oddziału GDDKiA w Katowicach.
Przeprojektowanie konstrukcji drogi do obciążenia 11,5t/oś oraz dostosowanie, w miarę możliwości, istniejącej geometrii drogi do obowiązujących parametrów technicznych drogi ekspresowej, zwiększy przepustowość oraz poprawi bezpieczeństwo.
Zakres inwestycji będzie obejmował przebudowę m.in. konstrukcji drogi, przebudowę i rozbudowę korpusu drogi, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca robót w ramach kontraktu przebuduje siedem wiaduktów, dwa mosty i cztery przepusty.
Rozbudowa drogi ekspresowej obejmuje również podłączenie istniejącej stacji paliw zlokalizowanej po prawej (zachodniej) stronie S1, przed węzłem drogi ekspresowej z ul. Lenartowicza, poprzez budowę MOP kategorii I.
Dzięki realizacji inwestycji przez GDDKiA, Sosnowiec będzie mógł przystąpić do budowy węzła Klimontów, który obsłuży tereny przemysłowe oraz odciąży układ lokalny z ruchu tranzytowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
712Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
672Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
609Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
570Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
536Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0